برنامه ریزی تعمیرات یكی از مسائل كلیدی در سیستم قدرت تجدید ساختار شده می باشد. در این تحقیق برنامه ریزی تعمیرات در سیستمی مبتنی بر ISO و PX و بر پایه الگوریتم ژنتیک به انجام رسیده است . ابتدا گروه های شركت كننده در بازار به سه گروه شركت های تولیدی، شر كت شبكه و اجتماع تقسیم شده و تابع هدف هر كدام در برنامه ریزی تعمیرات بررسی شده است . در نهایت با روش تئوری وزن دهی میانگین یک تابع هدف برای ایجاد برنامه ریزی تعمیرات معرفی شده است با بهره گرفتن از این تابع هدف در روشی بر پایه الگوریتم ژنتیک برنامه ریزی تعمیر ات در یک شبكه IEEE-RTS با 32 واحد و پنج شركت تولیدی شبیه سازی شده است و در نهایت با بهره گرفتن از روش سعی و خطا ضرایب وزنی كه بهترین برنامه ریزی تعمیرات كه برای این شبكه ایجاد می نماید مشخص شده است.
پیشگفتار:
با توجه به اینكه ایجاد برنامه ریزی تعمیرات ب ر روی قابلیت اطمینان سیستم و اقتصاد شبكه تاثیر می گذارد ، انجام برنامه ریزی تعمیرات به لحاظ مدیریت و بهره برداری از شبكه در سیستم قدرت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
برای ایجاد برنامه ریزی تعمیرات در سیستم تجدید ساختار شده به علت وجود رقابت در آن ، باید به طور همزمان به مسائل قابلیت اطمینان شبكه ، منافع اركان مختلف بازار و محدودیت های شبكه رسیدگی نمود ، این مهم باعث ایجاد پیچیدگی بیشتر مسئله برنامه ریزی تعمیرات در این سیستمها می شود.
با توجه به این مهم میتوان فصول مطرح شده در این پایان نامه را به صورت ذیل بیان نمود:

فصل اول دلایل لزوم وجود و انواع روش های انجام تعمیرات را در سیستم قدرت مطرح می نماید.

خرید متن کامل این پایان نامه :

 

پایان نامه

 

 

فصل دوم ضمن بیان تاریخچه ای از سیستم های قدرت انحصاری و چگونگی پیدایش سیستم های تجدید ساختار شده ، اركان مختلف بازار را معرفی و در ادامه ویژگیهای بازار را در این سیستم شرح می دهد.
در فصل پنجم الگوریتم ژنتیک ایجاد شده را برروی یک شبكه IEEE-RTS با 32 واحد و 5 شرکت تولیدی بر پایه ISO پیاده نموده و به كمك روش سعی و خطا حالات مختلف ممكن برای ضرایب وزن تابع هدف ر ا ب ررسی و برن امه ریزی های تعمیرات و شرایط ی كه در نتیجه ایجاد این تغییرات در ضرایب وزن ایجاد می شود ر ا مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم. ودر انتها بهترین حالت ایجاد شده

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...