طرح:

در بیشتر مواقع سرمایه گذاران تصمیم گیریهایی را در خصوص سرمایه گذاری خود انجام می دهند و به دنبال حداكثر كردن بازده خود می باشند. لذا هر گونه اطلاعاتی كه با بهره گرفتن از آن بتوان میزان رشد شركت را پیش بینی نمود مور توجه سهامداران قرار می گیرد. فرصتها ی رشد نیروی محركی است كه ایجاد انگیزه می كند و پاداشی برای سرمایه گذاران محسوب می شود. در این میان سرمایه گذاران همیشه باید در تصمیمات سرمایه گذاری خود ریسك را در نظر داشته باشند زیرا آنچه باعث موفقیت می گردد استفاده بهینه از فرصتهای سرمایه گذاری موجود است كه جهت این امر می بایست سیاستهای مالی موثر بر ایجاد فرصتهای رشد را در واحدهای تجاری شناسائی کرد. ارتقای آگاهی های حرفه ای از دستاوردهای جدید در زمینه سرمایه گذاری همراه با توسعه تكنولوژی ارتباطات باعث شده كه تامین كنندگان سرمایه وجوه خود را در شركتهایی سرمایه گذاری كنند كه امكان كسب سود بیشتری است ؛ از اینرو جریان وجوه (سرمایه) به صورتهای مختلف تحركی بیش از پیش یافته و در سالهای اخیر انجام سرمایه گذاریها بشدت رشد یافته است و بیشترین تغییرات حسابداری نیز در همین سالها ایجاد شده است. ساده انگاشتن این تغییرات به منزله عقب ماندگی و عدم موفقیت در صحنه رقابت امروزی می باشد و بیش از حد گمراه كننده و تضعیف كننده است. آنچه باعث موفقیت می گردد، استفاده بهینه از فرصتهای سرمایه گذاری موجود است كه جهت این امر می بایست عوامل موثر بر فرصتهای رشد شركتها را شناسایی كرد. ( واتس و زیمرمن ،1986،36) [1] .

پیشینه تحقیق:

7)درتحقیقی که توسط فردیناند و بارچ انجام شد رابطه بین فرصتهای سرمایه گذاری با میزان بدهی و سیاست تقسیم سود در شركتهای كره ای مورد بررسی قرار گرفت. با توجه با اینكه تئوری این فرضیه از وجود ارتباط منفی بین فرصتهای سرمایه گذاری با بدهی و سیاست تقسیم سود حمایت می كند نتایج تحقیق نیز این تئوری را تائید كرد و مشخص شد شركتهایی كه دارای فرصتهای سرمایه گذاری پایین هستند بدهی و تقسیم سود آنها بالا است.

8)در تحقیقی توسط سان جی و مارک(1999) رابطه بین فرصتهای سرمایه گذاری و رشد تحقق یافته مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت محققین به این نتیجه رسیدند که بین فرصتهای سرمایه کذاری با رشد تحقق یافته رابطه مثبت وجود دارد.

9)در تحقیقی توسط شلی ها و تون شاندها وتون پرفکت(1998) تئوری فرضیه تحقیق بدین صورت است كه تلفیق فرصتهای سرمایه گذاری كم و وجد نقد بالا منجر به عكس العمل منفی بازار در برابر صدور بدهی می گردد. نتایج پژوهش حاکی از این است که بین جریان نقد آزاد و بازدهبطور كلی محققین به این نتیجه دست یافتند كه عكس العمل بازار در قبال صدور بدهی بطور معكوس به سطح وجه نقد و فرصتهای سرمایه گذاری شركت صادر كننده بدهی مرتبط است. غیر عادی ارتباط معکوس وجود

خرید متن کامل این پایان نامه :

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 دارد.

10)در تحقیقی توسط فردیناندو تی سوی(1998) ارتباط بین جریانات نقد آزاد، میزان بدهی و حق الزحمه حسابرسی با توجه به فرصتهای سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان می دهد كه شركتهایی، كه دارای فرصتهای سرمایه گذاری پایینی هستند. میزان بدهی آنها بالا است و در این شركتها ارتباط بین جریان نقد آزاد و حق الزحمه حسابرسی نسبت به شركتهای با بدهی آنها بالا است و در این شركتها ارتباط بین جریان نقد آزاد و حق الزحمه حسابرسی به میزان بدهی بستگی دارد و با كاهش میزان بدهی ارتباط به طور تصاعدی افزایش می یابد.

مبانی نظری:

فرصتهای سرمایه گذاری (IOS)

آینده نگری گروه های استفاده كننده از صورتهای مالی همواره حسابداران را به جستجوی روش های برتر تفسیر اطلاعاتی مالی هدایت كرده است. مدیران نتایج عملیات آتی یک واحد تجاری و توان جذب سرمایه را با اهمیت می دانند و رضایت سهامداران نیز در گرو سود مورد انتظار آنهاست. یكی از روش های برتر تفسیر اطلاعات، بررسی فرصتهای سرمایه گذاری است. فرصتهای سرمایه گذاری در واقع توانایی بالقوه سرمایه گذاریهای شركت را نشان می دهد بدین معنی كه هر چقدر توانایی انجام سرمایه گذاری شركت در آینده بیشتر باشد، شركت دارای فرصتهای سرمایه گذاری بیشتری است. همه مردم به نوعی دارای ثروتی هستند كه ناشی از ارائه خدمات در بازار كار است. اغلب مردم در بیشتر مواقع تصمیم گیریهایی را در خصوص سرمایه گذاری در زندگی خود انجام می دهند. برای مثال برخی از كاركنان راجع به اینكه آیا وجوه مربوط به بازنشستگی خود را در سهام سرمایه گذاری كنند یا در اوراق قرضه، تصمیماتی را اتخاذ می كنند.

برخی دیگر از افراد به دنبال حداكثر كردن پس انداز خود از طریق سرمایه گذاری در گزینه های دیگر هستند.(فردیناندبرچ1994404) 1.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...