در دهه اخیر در حوزه مخابرات مهمترین فن آوری که بر ساختار شبکه های مخابراتی تاثیر بسزائی داشته است فناوری IP می باشد . این تاثیر بحدی است که امروزه سعی می شود هر نوع محصول یا فن آوری که به عرصه مخابرات معرفی میشود، به نحوی کاربرد و استفاده از آن بر این اساس باشد . همچنین برای هرگونه تغییر در ساختار شبکه ها چه در توسعه و چه در احداث شبکه های جدید ، این مفهوم یک اصل بنیادی می باشد.ترافیک غالب در شبکه های آتی ترافیک IP میباشد که جهت عرضه سرویس های چندرسانه ای (صوت – تصویر – دیتا) اقتصادی تر است . مناسبترین روش ایجاد یک شبکه یکپارچه نمودن آن است که از سرمایه گذاری ها و سرویس های موجود بیشترین استفاده بعمل آید. چنین شبکه ای برای تمامی اپراتورهای مخابراتی اید هال میباشد ولی هنوز تنگناهایی جهت پیاده سازی

خرید متن کامل این پایان نامه :

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

1- پردازش بهینه تر: در IPV6، با مرز بندی بهتر روی فیلدها امکان پردازش بهینه تری فراهم می شود.
2- سرآیند بسط یافته: با بسط سرآیند در IPV6 انعطاف پذیری بیشتری در اختیار کاربران قرار می گیرد.
3- ایجاد سرآیند Flow Label: با ایجاد یک Flow Label در سرآیند IPV6 امکان تعریف جریان ترافیکی متفاوت روی یک اتصال بوجود آمده و در نتیجه می توان کیفیت سرویس مورد نیاز هر یک از این جریان ترافیک ها را روی شبکه پشتیبانی کرد.
4- افزایش توانایی آدرس دهی: با اختصاص یک فضای 128 بیتی برای آدرس، امکانات آدرس دهی به صورت قابل توجهی در IPV6 بسط داده شده است.
5- حذف Checksum: حذف Checksum مربوط به سرآیند از ویژگی های IPV6  نیز می باشد.
6- امنیت: با ایجاد امکان پشتیبانی Confidentiality و authentication و IPV6 امنیت بهتری را برای شبکه های TCP/IP فراهم نموده است.
در این پروژه بررسی مشکلات و معضلاتی که منجر به استانداردسازی و گسترش استفاده از IPv6 گردیده در فصل اول بررسی می گردد. فصل دوم به بررسی کلی از پروتکل IPv6 اختصاص یافته است. در فصل سوم سرآیندهای IPv6 و سرآیندهای بسط یافته بررسی گردیده اند و مدیریت آدرس دهی IPv6 در فصل چهارم بررسی گردیده اند. فصل پنجم به بررسی مکانیزم های کنترلی ICMPv6 اختصاص یافته است. در فصل ششم عملکرد مکانیزم Neighbor discovery بررسی گردیده است. فصل هفتم به بررسی الگوریتم ها و انواع پروتکل های مسیریابی اختصاص یافته است. همچنین مشخصه های امنیتی و قابل تحرک (Mobility) کاربر در فصل های هشتم و نهم ارائه گردیده اند. در فصل دهم تحلیل و بررسی مکانیزم های گذار از IPv4 به IPv6 انجام گردیده است. در فصل یازدهم شبیه سازی پروتکل مسیریابی OSPF با بهره گرفتن از شبیه ساز و مدول های IPv6 انجام و با بهره گرفتن از نتایج آن تاثیر پارامتر پهنای باند (cost مسیر) در ترافیک ارسالی به هر گره و بهبود عملکرد همگرایی پروتکل OSPF در مقایسه با پروتکل RIP بررسی گردیده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...